måndag 26 maj 2014

Barnfotograf Malmö

Det är så värdefullt att ha fina professionella bilder på sina barn i olika åldrar. Dessa bilder kommer vara bland det dyrbaraste du äger genom livet. För mig är det viktigt att fotograferingen är en trygg och rolig upplevelse för barnet. På så sätt får vi också fram de finaste uttrycken och naturliga bilder.

Barnfotografering inkl. bildvisning i studion, pris 1200 kr. Betalas vid fotograferingen. I priset ingår mina förberedelser, fotografering, lån av kläder, redigering samt en bildvisningstimme. Bilder ingår inte, du beställer istället precis vad du vill ha. Se vad jag erbjuder och pris längst upp under "Produkter". Har ni flera barn ingår syskonfotografering samt enskilt på båda/alla barnen. Vill föräldrar vara med på några bilder tillkommer 600 kr. Helgtillägg 1500 kr.

Jag är fotografen för dig som uppskattar konstnärliga, kreativa bilder där barnet är i fokus med naturnära färger och fint ljus. Jag har också mycket rekvisita i äldre stil som gör sig så fint på bild. Alla fotografer har olika stilar så det är viktigt att du hittar en som passar din smak. För de större barnen är Fine Art fotografering väldigt fint. För mig är det så viktigt att fånga en fin känsla i bilderna. Jag ser det där du kanske inte tänker så mycket på just nu men som om några år kommer vara så glad över att ha förevigat! Det gulliga håret i nacken som står ut på 2-åringen, de söta små riskornen på babyn, den busiga blicken på din 5-åring...ja, du förstår.

 

Det är så värdefullt att ha fina professionella bilder på sina barn i olika åldrar. Dessa bilder kommer vara bland det dyrbaraste du äger genom livet. För mig är det viktigt att fotograferingen är en trygg och rolig upplevelse för barnet. På så sätt får vi också fram de finaste uttrycken och naturliga bilder.


Det finns även en hel garderob fylld av vackra kläder och håraccessoarer ditt barn kan låna. De allra flesta som kommer hit lånar kläder här. Kolla storlek med mig innan, även om jag tror att jag täcker de flesta storlekar. Kläderna betyder mycket för vilken stil och känsla du får i bilden. Det är viktigt att de inte tar över men ändå ger det där lilla extra! Fina milda färger som beige, grått, gammelrosa och dova färger gör sig fint på bild. Spets är alltid fint på bild. Även sött att klä upp barnen lite. Vik gärna upp ärmar och byxben för en lite avslappnad känsla.

Fotografering tar ca. 1-1 1/2 timme. Det är viktigt att vi tar det i barnets takt och pausar om det blir för mycket. Detta ska vara en rolig upplevelse! Men barn är barn och ofta är fotograferingarna ganska kaotiska och intensiva. Det är helt normalt.

 Veckan efter kommer ni tillbaka till studion och då visar jag er ca. 30-40 fina bilder. Ni bestämmer här under bildvisningen, som tar en timme, vilka bilder och produkter ni vill beställa. Skräddarsy er egna beställning och få precis det ni vill ha. Jag hjälper er gärna hitta rätt produkter till er hem, en fin ram eller tavla som passar med er inredning och kanske en fin box i linne som kan ligga framme. Kanske har ni mycket möbler i valnöt och då kan vi hitta en fin ram i samma träslag som matchar inredningen.

 Små barn måste fotograferas på förmiddagen när de är pigga och glada. De orkar inte med en fotografering efter en hel dag på förskolan. Går barnet i skolan, kom direkt efter att skolan slutat. Det är viktigt att mötet med mig blir glatt och positivt, därför är det viktigt att lägga undan napp eller favoritgosedjuret redan innan ni kommer in här. Berätta gärna att jag heter Anna och har massivs med fina leksaker. Om ni har med egna kläder, glöm inte att stryka dem. Kameran ser allt! Undvik också både för stora och för små kläder, speciellt för stora. Och du, glöm inte att ta bort nagellack och tatueringar!!







































































Barnfotograf Malmö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar